En olycka kommer sällan ensam.

Inte nog med att jag har ett icke fungerande högerben. Förra veckan vaknade jag med en stor klump i halsen och detta höll i sig fram till lördag då jag kände mig frisk och pigg. Gav mig ut på lite distanslöpning (13 km) för att testa min status. Kändes OK i benet, men inte mer.
I söndags vaknade jag sist av alla kl.08:00. Resten av familjen var uppe och studsade. Var totalt igenbommad i näsan, ont i huvudet och allmänt krasslig. Kan inte komma ihåg när jag senast var sjuk och var tvungen att avstå från fysiska aktiviteter.
Men kanske det stämmer som min mor brukar säga, att kroppen får tid att känna efter när man tar det lugnt och då bryter det ut. I min barndom kom många av mina sjukperioder i samband med diverse lov.

Har kört på bra med min rehab och idag testade jag en övning som de "gamla" på gymmet rekommenderade. In i hallen och drog ett elastisk rep runt midjan. Sen ska man sakta gå ut till dess att det inte går mer. Sen skall man gå i sidled, bakåt, backa etc. De refererade till att det var så här ryska ishockeyspelare rehabiliterade sig på det glada 80-talet.

Ännu ett lopp har nu blivit stängt efter bara en dags möjlighet till anmälning och det är Kullamannen. Man kan inte se det på hemsidan men om man går in på deras FB sida så står det en stor skylt med texten SOLD OUT. Provade att anmäla mig till deras Ultra, 53 km och det gick bra. Anmälan är inte giltig förrän man har betalt in. Tror inte jag kommer göra det.. Maj nästa år är ganska tung redan och Stockholm Maraton ligger just den 31 maj. Kommer inte springa i Stockholm om jag inte lyckas kvala mig in till SM. Lyckas jag med det ligger även BUM 50 miles illa till. Tråkigt då detta är ett av de roligaste och bästa loppen jag sprungit. Göteborgsvarvet blir också en chansning i år. Kommer troligtvis inte anmäla mig utan hoppas även här att komma under 2:40 på någon maraton innan.

  • 17 maj, Göteborgsvarvet 21 km
  • 24 maj, BUM 50 miles 81 km??
  • 31 maj, Kullamannen 53 km??
  • 31 maj, Stockholm Maraton 42,2 km??
Vilka maratonlopp jag ska springa har jag inte bestämt än, men jag har en lista över tänkta lopp:
  • 19 oktober, Växjö Maraton
  • 3 november, Bromölla Maraton
  • 9 november, Vintermaraton
  • 9 november, Borås 6 h, maratondistans enbart
  • 16 mars, Barcelona Maraton
  • 23 mars, Rom Maraton
  • 6 april, Manchester Maraton
  • 6 april, Paris Maraton






Inga kommentarer

Använder Blogger.