Hopplöst

Precis så känns det just nu.

Benet blir kanske lite bättre vecka för vecka. Har provat att springa några km, men det känns inte bra.
Låret beter sig lite underligt. Det kommer en pulserande "smärta" efter cirka 2 km. Sen håller det i sig. Men det gör inte ont utan mer en obehaglig känsla.
Inte nog med detta så har jag haft en förkylning som jag försökt bli av med nu i två veckor. Inget verka bita på den. Jag har provat diverse huskurer, så som:

  • Varm vatten med ingefära, citron och honung.
  • 1/3 varm vatten, 1/3 pressad citron, 1/3 Whisky, honung
  • Dricka mängder med vatten
  • Med mera

Har även provat att träna bort förkylningen utan att ha lyckats.

Snart ger jag upp. Jag har till och med gjort ett avtal med mig och min kropp, när jag blir frisk nog att kunna springa igen ska jag sluta med en av alla de laster jag har. SNUSET!!! Får hoppas att detta hjälper.


Helgen startplats till Orust Tvärs fick såklart säljas till en lycklig man som nu fick uppleva detta fina lopp i sommarväder. Tråkigt för mig, rolig för honom.


2 kommentarer :

  1. Det är svårt att vara bra.
    Ett gammalt beprövat tips var att ej göra mer någon dag än att det kunde göras om nästa dag.
    Exklusive TÄVLING.

    SvaraRadera

Använder Blogger.