64 km

Det är just vad jag fick ihop förra veckan. Det går att springa och det blir känns bättre för varje vecka som går. Men det är små, små steg som tas. För att nu se om det är löpningen som hämnar läkningen tar jag nu en vilovecka från löpningen och hoppas på större framsteg.
Det program jag fått att arbeta med är säkert bra men jag vill ha mer övningar. Detta för att verkligen veta att jag gör allt för att komma tillbaka. Efter mycket letande på internet hittade jag en väl rekommenderad sida som jag nu har lusläst. På denna sida finns också ett antal övningar som jag nu kör varje dag. Kanske det är psykologiskt men jag tycker dessa övningar ger bättre effekt.

Den sista övningen är riktigt bra och tar precis där den ska. Övningen verkar ha många olika namn. På sidan benämns den som "Norwegion leg curl" men jag tror vi kallar den mest för "finnen".
Denna övning har även bevisats att kunna minska risken för kommande hamstring skador med 60% enligt bloggen Träningslära.

Dagens träning blev såldes:
06:00 Rehab 40 min
06:40 Crosstrainer 30 min
16:15 Spinning 60 min

2 kommentarer :

  1. Hej Patrik,
    Snubblade in på din blogg när jag var ute och googlade i skadedjungeln. Tror jag har precis samma skada som du. Haft den nu sedan maj utan framgång till att bli direkt bättre. Hittade den här artikeln för ett par veckor sedan och tycker beskrivningen stämmer in precis på mig. Jag kan springa lugnt några kilometer utan större problem men dagen efter känns det som stark träningsvärk i vänster baksida. När jag sprang Stockholm kom en brutal smärta runt 25km. Har bestämt mig nu för att vila totalt från löpning och försöka följa det här programmet.
    http://www.runnersworld.com/injury-treatment/pain-rear-high-hamstring-tendinitis?page=single

    Mvh, Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag läste denna artikel i helgen då jag letade mig fram i google-djungeln. Det stämmer riktigt bra in på mig också. Har sagt till mig själv att detta kommer ta tid. Är bara att gilla läget. Många övningar är liknande vad jag kör just nu. Hade varit kul att höra av dig då och då för att se hur våra skador utvecklas.
      MVH
      Patrik

      Radera

Använder Blogger.