En ny familjemedlem.

Eftersom jag fortfarande inte är kapabel till att springa bedriver jag fortfarande min konditionsträning på en crosstrainer alternativt en spinningcykel. Detta hinner jag endast med innan jobbet eller vid enstaka tillfället på lunchen. Något gymkort äger jag inte och har så inte gjort på många år om man bortser från min "dogtag"=månadskort hos Military Fitness. Därav har det varit svårt att få till konditionspass på helgen.

Men inte nu längre. I fredags fick vår familj en ny medlem i form av en alldeles egen crosstrainer. Jag har sneglat länge på en speciell modell men tyckt den kostade lite för mycket ny. Abilica Crosstech heter  modellen och har fått mycket bra recensioner. Finns såklart billigare varianter men eftersom jag väger som jag gör, 84 kg, och är ganska lång, 187 cm, behöver jag en med bra motstånd och lång steglängd. Efter lite letande dög en upp på Blocket och då slog jag till.
Efter mycket om och men kom den hem till mig i fredags. Den var  monterad och säljaren borde såklart  på våning 4. Jag fick låna en kollegas bil samt hyra ett släp för att få med mig den hem. Att sen bära upp den till övervåningen gick inte heller smärtfritt.

Vy från sängen
I sovrummet står den nu.











I lördags blev det ett lätt 45 minuters pass med ljudbok/musik i öronen. Igår däremot ställde jag in den på 90 min och satte på Mästarnas Mästare på TV:n. Det var jobbigt både fysisk och psykisk, speciellt efter 60 min då tv-programmet tog slut och jag inte hittade något annat att se på.


Så här såg jag ut efter 90 min i 20 graders värme










Träningsmässigt har det annars flutit på om man bortser från den minimal mängd löpning träningen just nu innehåller.

Träning v.11-12

Inga kommentarer

Använder Blogger.