Vilken helg.

Denna helgen har verkligen varit grym ur flera synvinklar.
Solen har lyst på oss i två hela dagar och med detta känner man att energin i kroppen bara fylls på genom att man njuter av värmen och ljuset.
Gatan hemma har fyllts med barn från tidig morgon till sen kväll, helt underbart. Ljudet av en massa barn som springer runt gör mig otroligt lycklig. Däremot är det svårare att få in dem till middag eller vid läggning då mörkret inte finns som argument längre.



Det är också nu som man vill ut och köra första löppasset i shorts alternativt korta tights. Tyvärr får det dröja innan jag kör mitt första löppass i tights. Ett tag till blir det alternativ träning, samma som jag kört nu i början av 2014, dvs. Military Fitness, crosstrainer och spinning/spinning-intervaller.
Helst springer jag i dessa när det blir varmare.
Däremot var det dags i lördags för mitt första Military Fitness Superpass i Bunkern, 3 timmar underbar träning. Fick ställa klockan för att få i mig frukosten i rimlig tid innan passet som började 09.00.
Lite förväntansfull var man. Det kan inte på långa vägar mätas med hur jag känner mig innan en löptävling.
Passet var uppdelat enligt följande:
  • TRX/Kettlebells kombipass.
    • Detta tycker jag är så jobbigt. Ren styrka är inte min starkaste sida, däremot om man blandar styrka med kondition är jag stark.
  • Lite vila och det bjöds på nygräddade pannkakor med nutella, grädde och sylt , kaffe, vatten.
  • Crosstraining. 10 stationer x 2 min med vila i mellan. Varje varv avslutade med 800 m löpning ute. Detta kördes 2 varv och det räckte. 2 min per station är egentligen för mycket om man ska köra på för fullt så man får anpassa vikter och tempo så man orkar hålla i gång hela tiden. 
38 stycken var vi på detta pass som var riktigt roligt och jobbigt.

Gänget som körde Superpasset den 8 mars.

Idag blev det ännu ett pass i Bunkern, Crosstraining Indoor 80 min. Först en riktigt tuff "starter" sen ett riktigt jobbigt pass där man skulle försöka köra så många varv som möjligt under 30 min. Ett varv bestod av:
  • 15 Sumolyft med kettlebells (24/28 kg)
  • 15 Armhävningar (döda, vilket betyder att man lägger sig ner vid varje armhävningar och lyfter händerna från marken och sen trycker upp kroppen)
  • 15 Boxhopp (hopp upp på staplade lastpallar)
  • 100 Hopprep
  • 15 Slammball (Lyft och kast med medicinboll) (12 kg)
Såklart sätter tävlingsinstinkten in och man ger allt för att klara så många varv som  möjligt. 9 varv blev slutresultatet och tror att jag hann mest. Sen en "finnisher" som krämade ut det sista ur alla.
 
Nu ser vi fram mot ännu en vecka i vårens tecken med mycket bra träning.

PS. Inget återfall på snuset. Däremot ont i käken av alla tuggummi, men det kan jag leva med. DS.


 

Inga kommentarer

Använder Blogger.