Nästa vecka börjar det!


Med detta menar jag Stockholm Marathon. Från och med nästa vecka är det 20 veckor kvar till loppet. 20 veckor är för mig en bra period att både hinna bygga upp och sen gå över till mer specifik träning desto närmar loppet vi kommer. Kommer såklart springa en och annan tävling innan 4 juni, inklusive Göteborgsvarvet, men de blir som test och förhoppningsvis ger de lopp och en bekräftelse på att träningen faller väl ut.
Vad är då målet på Stockholm Marathon? Min bästa tid på maratondistansen är från 2012 och från just Stockholm, jo detta lopp 2012 som bjöd på kyla, regn och stormbyar. Då trivdes vi med lite isolering i kroppen bra men de som snålat med fettet under året hade det värre. Det jag önskar mig detta år är en tid ner mot de för mig magiska 2:40 men drömbilden säger att klockan stannar på 2:38 när jag passerar mållinjen inne på Stockholm Stadion. Om detta händer eller ej får vi veta ungefär vid 14:40 den 4 juni.
Avslutar detta inlägg med en referat som jag skrev efter loppet 2012: “ Dagens höjdpunkt var ändå när jag vid 40 km passerade Anders Szalkai. Respekt.”
2:38:00

Så här såg jag ut 2012.

Inga kommentarer

Använder Blogger.