Ultravasan 90 km?


Melodifestivalen har just avslutas och som alltid finns det både positiva och negativa saker om detta program. Jag gillar lite den familjekänslan det skapat då barn som vuxna är lika roade av detta program. Bläddrar lite bland kanalerna och hittar en riktig kanon rulle, Under Belägring, från 1992 med inga mindre en Steven (benbrytaren) Seagal i toppform, Gary Busey (ingen missade väl hans medverkan hos Filip och Fredrik), Erika Eleniak (Baywatch) och Tommy Lee Jones (inte Pamelas ex-man utan Man In Black-Tommy). Plötsligt piper mobilen till och på Instagram har jag fått ett direktmeddelade av ingen mindre än Peter Fredricson som bland annat är tävlingsledare/chef för Ultravasan. “INTRESSERAD AV ATT SPRINGA ULTRAVASAN 45/90 KM DEN 20/8 2016?”. Plötsligt känns Seagals krig med endast en kniv mot en hel flotta helt irrelevant då det dykt upp större saker. Min första tanke är, klart jag ska med och ska jag det så ska det springas 9 mil, inget annat. Men väljer ändå att avvakta med ett definitivt svar. Får dock reda på några av de andra som ställer upp i elitfältet och jag drömmer mig bort att stå bredvid dem en dimmig morgon kl.05:00 i Sälen. Lite rysningar får jag allt.
Hur blev det då?? KLART JAG SKA MED PÅ RESAN!! Förhoppningsvis kan jag få med hela familjen upp då loppet är utmärkt för supportrar som kan ta sig mellan de olika byarna och då kanske jag till och med kan få hjälp med lagningen. Nu ska loppet bara planeras in och träningen ändras därefter.
Annars ska jag inte klaga allt för mycket. Klart man har lite känningar ibland men inget som inte går över efter lite omtanke och värme.
v.04: 111 km v.05: 108 km


Inga kommentarer

Använder Blogger.