Helgens andra…

… långpass blev faktiskt ett ultrapass. Får tacka min fru som släppte iväg mig tidig denna kväll och tog hand om alla kvällsaktiviteter själv. 5 av 7 kvällar denna vecka har det tyvärr blivit så.
Jag önskade bättre väder till dagens långpass och det fick jag. Tvärtom mot igår, nu regnade det nästan hela dagen för att sen sluta någon km in i passet. Solen tittade fram då och då, temperaturen var runt 14-15 grader och vinden hölls sig borta för det mesta. Det märktes tydligt på farten och ansträngningen att det var skillnad i förhållandena jämfört med igår, kom in i en helt annan rytm och ”flow” med en gång. Jag kontrollmäter aldrig tänkta rutter innan utan uppskattar distanserna lite lätt i mitt huvud innan, ibland blir det bra och ibland missbedömer jag distansen. Dagens rutt blev Gerrebacka, Kungälv, Diseröd, Häljeröd, längs med Göta älv, Kungälv, Hisings Kärra, Gerrebacka, totalt 43,61 km i 4:22 min/km tempo. Fram till att maraton passerades på 3:03:49 lät jag bena bestämma takten, sen tog jag det lite lugnare i sista backen hem.




















Nu blir det vilodag imorgon, ska bli skönt då jag sprungit 14 mil denna vecka med 1 vilodag och 2 dagar på tjänsteresa.

Inga kommentarer

Använder Blogger.