Idag för 5 år sen...

Den 23 juni 2008,  var vi inne för andra eller tredje gången på Mölndals Sjukhus. Pinvärkarna (tror det heter så) hade hållit på nu i över 3 dagar och vi hade blivit intagna och inkvarterade på BB, inte förlossningen. Detta för att Hanna skulle få lite morfin i kroppen så hon kunde få sova, det var dåligt med den varan efter det att pinvärkarna startade. Minst 2 gånger hade jag varit ute hos personalen och frågat samma sak efter order av min nuvarande fru, om jag kunde få värma vetekudden i mikron även om det stora skyltar som påpekade att detta var strikt förbjudet pga. brandrisken. Men vad gör man inte för sin snart förlösande fru. Vi hade även lokaliserat förrådet med alla blöjor och redan börjat magasinera. Kommer ihåg att vi somnade i separata britsar och mitt i natten gick Hanna upp på darriga ben till toaletten. Fick sen reda på att vattnet troligtvis gick då, men med morfin i kroppen brydde hon sig inte. Vi fick lite skäll av personalen men de konstaterade att allt såg bra ut och att hon var så gott som helt öppen. Upp till förlossning och 06:29 den 24 juni 2008 kom vår älskade Vilmer ut. Det var en liten en men ack så go kille som tittade ut, han vägde bara 2580 g men det var kärlek i vartenda gram. Inte nog med det så hade han också gulsot som han var tvungen att sola bort. Inga av de kläder vi förköpt passade, allt var för stort. Det gjorde ingen för vi var bara så lyckliga.
Vilmer i GP

Sista dagen på denna ledighet tillbringades på Marstrand med bergsklättring, upptäcktsfärder, lunch vid havet och avslutades med en god glass. Det regnade hela vägen ut till Koön där det plötsligt slutade och kom inte tillbaka förrän vi skulle ta färjan tillbaka till fastlandet igen.


2  behagliga pass har jag hunnit med i helgen också. I lördags blev det 120 min. långpass alt. långdistans och samma blev det idag. Mycket bra känsla på båda passen, det bara flöt på och jag njöt hela vägen.










Inga kommentarer

Använder Blogger.