Veckan har börjat bra

I måndags blev det som bestämt vilodag, en behövlig sådan efter närmare 80 km på lördag (35,3 km) samt söndag (43,6 km). Vilodagen spenderades med familjen, sen hamnade jag i soffan och det var skönt. Bara lite slötittande på TV ihop med frun och tidig läggning.

I går blev det lite distans/intervall enligt följande: 3 km + 6x1,5 km med 500 m joggvila + 3,5 km = 18 km. Hade som mål att ligga kring 3:30 min/km fart på intervallerna och det lyckades jag med hyfsat måste jag säga, utan att ta ut mig fullt. Farten blev följande: 3:25, 3:33, 3:28, 3:30, 3:28, 3:30 min/km på intervallerna. Att springa nu på morgonen/kvällen är så skönt, perfekt väder och temperatur för mig då jag har svårt att få till riktigt bra pass i värme.
Idag hann jag med ett distanspass (10,1 km) innan jobbet även att jag somnade om efter klockan ringde. Steg upp med bestämda steg 05:47 och sprang ut vid 06:10. Då hade jag också hunnit ta mig till parkeringen utanför jobbets gym/sporthall. Om jag får ihop det kan bli ett pass ikväll också.

Resten av veckan blir troligtvis följande: Torsdag: 4x4 km @M med 1 km joggvila samt uppv. och nedv. Fredag: Återhämtning/Distans 10-15 km. Lördag: Långpass 120-180 min  alt. långa intervaller. Söndag: Långpass: 120-180 min.

Inga kommentarer

Använder Blogger.