Trevlig midsommar

Årets midsommarafton börjar tyvärr närma sig mot sitt slut.
Alltid lika skönt med långhelg. Känslan att, oj det är bara fredag idag är oslagbar tycker jag.

Gårdagens långa intervaller blev av som planerat, som oftast nu för tiden genomfördes passet kvällstid, rättare sagt 21:15 startade jag. Det blev som planerat 2 km uppvärmning, sen 4x4 km där jag ville ligga runt min tänka maraton-fart, dvs. 3:45 min/km med 1 km joggvila i mellan. Avslutade med 2 km nedvarvning hem. Jag tycker det är svårt att hålla nere farten på joggvilan, känns som man springer sakta men det går fort. Det är troligtvis farten man har i sina ben från intervallen innan som lurar kroppen till den känslan.


Idag, midsommarafton, har jag haft en mycket trevlig dag med traditionsenligt besök till svågern i Björlanda där de har ett bra midsommarfirande varje år. Lotterier, dans kring midsommarstång, lite mat till försäljning samt godispåse till barnen. Varmt och fuktigt i luften var det, samt att det lika traditionsenliga regnet kom med jämna mellanrum. Men det viktigaste är att barnen var glada och nöjda när vi åkte hem. Väl hemma var det bara att sätta på grillen och så snabbt som möjligt få mat på bordet då alla var väldigt hungriga. Tyvärr blev det ingen sill denna midsommar. Eftersom det är bara jag som gillar sill i familjen står det inte högt upp på önskelistan. Kvällen avslutades med film-mys ihop med barnen samt att jag hann med ett lite väl snabbt återhämtnings-pass. Tror nog att även har spökade gårdagens intervaller, farten sitter på något sätt kvar i bena och kroppen. Sen spelade det säkert också in att himlen öppnade sig halvvägs och jag fick lite bråttom hem.

Har inte riktigt bestämt mig hur helgens pass ska se ut. Inga ultrapass blir det har jag bestämt med tanke på att jag ska spring 6-timmars i Trollhättan nästa lördag. Ser det loppet mest som en möjlighet att få till ett riktigt bra långpass utan att behöva bära med mig en massa vätska och energi samt att känna vilka farter som finns i kroppen. Längre än förra årets och likaså mitt enda resultat på 6-timmars vill jag, dvs. längre än 80,232 km.

Mina skatter
Hoppas alla haft en trevlig midsommar och för vissa fortsätter säkert firandet in på morgondagen.




Inga kommentarer

Använder Blogger.