Inga mer tävlingar 2013

 Nu har jag bestämt mig.

Tävlingssäsongen för 2013 är nu över!

Har haft förhoppningarna att kunna springa några tävlingar i slutet av året, men jag tror att det har stressat mer än taggat mig. Detta känns logiskt med tanke på skadan, men också på att jag inte kommer ihåg senast jag körde kvalitetsträning med inslag av fart. Har blivit otroligt mycket distans och långa långsamma pass.
I vecka 25 hittar jag de senaste fartpassen som jag är nöjd med: 
Sen dessa har det varit tomt med liknande pass. 

För att jag ens ska ha en rimlig möjlighet att klara sub. 2:40 måste jag ha en bra grund samt en specifik period med många km @M. 

Det närmaste jag kommer komma tävling under 2013 är troligtvis som funktionär.

Om man man vill springa ett maraton eller en halvmarathon nu på hösten kan jag rekommendera Göteborg Maraton som vi, Solvikingarna, arrangerar den 12 oktober 2013. Nytt för i år en en stafett på 2x21 km. Lättsprungen bana, billigt anmälningsavgift och trevliga funktionärer.

Mer om loppet kan du läsa här.

Inga kommentarer

Använder Blogger.