Tacka fransmännen för det!!!

Frankrike och dess folk är duktiga på mycket, speciellt deras mat och vin-kultur uppskattar jag. Måste även erkänna att jag har sett en och annan sevärd fransk film det senaste åren, inte minst Intoutchables.

Men något jag mindre uppskattar det franska folket för är deras stora benägenhet att ta till STREJK varje gång något inte passar. Som anställd i ett globalt företag och med ansvar för inköp samt materialanskaffning har jag tyvärr stött på detta allt för många gånger.
Tyvärr gjorde detta så mitt plan hem från Bryssel igår blev ungefär 2 timmar försenad och hela min plan med ett tidigt morgonpass idag gick i stöp. Tufft att komma i säng 01.15 för att sen gå upp 05.00 och ge sig ut.

Istället fick det bli ett kvällspass med lite tempoökning efter läggning av goa barn.













Men imorgon blir det ett morgonpass eftersom det blir en AW efter jobbet, troligtvis en lugn sådan men inte tillräcklig lugn för att åka hem och dra på sig skorna.

Som vanligt när jag är i Belgien slank det ner 1 kg choklad från Leonidas i handbagaget, så gott. 







2 kommentarer :

  1. Håller med det mesta här. Filmen "Intouchables" är bara underbart!
    Fotboll är vi duktiga på också (dvs en åt gången nuförtiden, vi kan inte längre spela tillsammans... Hmmmm, 1998 är typ långt långt långt borta!
    Mat & vin: inga kommentarer. "It says it all!"

    Strejk, menar du? Svårt att uppskatta det verkligen...förutom när man skall på semester till Frankrike snart och ser på webbsidan att "jodu, förresten, det blir strejk denna, denna och denna dagen...Tack för att ni förstår blablabla..:"

    Belgien har ju sina nackdelar också...men inget som INTE går att lösa med en låda Leonidas, eller?
    :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag brukar inte lägga mig i hur man väljer att visa sitt missnöje i olika länder, men denna gången blev jag lite sur då det påverkade mig. Min planering gick i stöpet och 2 timmar på en stängd flygplats är inte roligt.
    Glöm inte handbollen där ni dominerat länge också, mest pga. ett otroligt tufft och lite fult försvarsspel.
    Chokladen från Leonidas är enligt mig otroligt prisvärd om man jämför med de andra märkena.

    //Patrik

    SvaraRadera

Använder Blogger.