Semester!!!

Nu är det äntligen semester. Fem underbara veckor med familjen och en massa trevliga äventyr. Men förhoppningsvis kan jag klämma in ett och annat löp-pass också. I slutet av semester blir det som alla troligtvis vet nu, SM på 100 km.
Jag tycker att det inte finns något bättre ställe än Sverige att fira sin semester i. Västkusten är speciell för mig med dess öar och underbara stränder. Därför brukar vi planera en del av semestern och låta en del vara öppen för att vara ”hemma”. Tyvärr har kanske inte vädret varit med oss de senaste året. Men hoppet är det sista som släpper en.
Två år i rad nu har vi varit på Öland men detta år rivstartar vi med ett besök på ALV, sen blir det konsert med Gyllene Tider och dagen efter blir det färja samt lite bilande till Danmark, där vi hyrt en stuga/fritidshus i Blåvand nära Esbjerg. I närheten finns det väldigt fina sandstränder, Lego Land, Lalandia, Givskud Zoo samt en massa annat. Hoppas också de har trevliga rundor som kan kan springa på. Det ska bli riktigt roligt.
Låret och ryggen känns bättre även om de gör sig påminda ibland. Har fått till två bra distanspass sen sist. Vågar mig inte riktigt på intervaller i någon form än.

I torsdags blev det 15 km hemmavid och ungefär hälften terräng och hälften motionsspår. Ett par riktiga goa motlut fick jag också.

Anledningen till att jag sprungit 2 pass i lite mer terräng är att jag inte riktigt fått tillfälle att testa mina vinstskor från BUM än, ett par Salomon Sense Mantra.


Första intrycken är att det är en mycket skön sko, bra passform och en så länge gillar jag snabbsnörningen.  Ingen racersko, men mycket väl en bra mängdsko i skogen. Den lämpar sig troligtvis inte heller för den värsta terrängen och jag märke igår att det saknar grepp på blöta hinder. Jag gjorde en fin vurpa när jag försökte springa snabbt över en spång. Kan troligtvis vara en sko för just BUM..
BUM måste jag säga var ett väldigt roligt och bra arrangerat lopp. Kommer absolut springa detta nästa år igen om det passar in. Fotona nedan är tagna av Katrin Wenge från årets tävling.

Skobyte i Hindås
In action.











Slutspurten



Trött efter målgång.













Idag blev det ett lite snabbare distanspass enbart på asfalt i riktigt skönt väder.

Efter som mitt riktiga generalrepetition inte gick som planerat vill jag få till ett par bra ultrapass innan jag trappar ner lite mot SM.

 Sist vill jag önska alla därute en riktigt go och varm semester.

1 kommentar :

Använder Blogger.