Inte bara jag som har svårt att bestämma mig.


Som rubriken säger är det inte bara jag som ibland har beslutsångest när det gäller vissa saker, så som vilka skor jag ska ha på passet, vilka tävlingar ska jag ställa upp i samt ska jag gå upp 04:20 eller ej för att hinna springa innan barnen ska lämnas på förskolan respektive skolan. Vädret här i Göteborg just nu är ganska omväxlande om man uttrycker sig milt. Från snöstorm till 7 grader varm och sol på bara några timmar.


Veckan har annars flutit på riktigt bra. Tog en dag ledigt från löpningen i torsdags då frugan kom hem med feber körde jag städracet som är lika tråkigt varje gång man börjar men det är lika skönt varje gång det är klart.
Fredagen startade på bästa sätt med att ännu en gång ge mig på Fontin All In. Det vill säga springa alla spår i Fontin, 10 km + 5 km + 2,5 km + 1,25 km + runt dammen. Det blev till slut 19 km med 400 hm och en snitthastighet på 4:22 min/km.


Söndagen avslutades med ett lagom långt pass på 25 km vilket gav 120 km på veckan. Låter mycket för många, för andra är det inte lika mycket. Men jag är nöjd.



Måste erkänna att jag tycker det är skönt att inte ha några tävlingar inplanerade i närtid utan att jag bara kan nöta på utan att tänka på att trappa ner och toppa formen. Som det ser ut nu blir det debut den 20:e mars. Jag återkommer snart med hur min tävlingskalender ser ut just nu.

Inga kommentarer

Använder Blogger.