Är jag redo?

Just detta är min stora fråga just nu. Är jag redo för 87 km på lördag? Svaret får vi inte redo på förrän efter loppet på lördag, men jag har i alla fall kunnat lämna tre bra mängdveckor bakom mig med mycket kvalitetslöpning.

  • v.19: 127,2 km snittfart: 4:17 min/km
  • v.20: 132,2 km snittfart: 4:19 min/km
  • v.21: 120,8 km snittfart: 4:36 min/km
Det enda jag kan se som saknas är de långa sköna ultrapassen. Det längsta passet i år är enbart 42,5 km. Vilket menas att jag ska springa dubbelt upp nästa helg. Tittar jag i dagboken på hur förberedelserna såg ut 2013 ser jag att 58 km var det längsta enskilda passet innan BUM men som jag bloggade om här körde jag många "back to back", det vill säga långpass, lördag och söndag. Det längsta sammanhängande dubbelpasset var 80 km. Då har jag exkluderat Lejonbradgen 100 km som jag sprang 4 maj 2013 bara 2 veckor innan BUM 2013.
Det som jag ser som otroligt positivt detta år är att skor, kläder och accessoarer är inget problem. Fick en leverans av Salomon i förra veckan så nu har jag allt inför helgen. 





















Har hårdtestat kläderna och jag är otroligt nöjd. Sitter verkligen som ett "smäck" och är otroligt följsamma under löpningen. Det enda som jag fortfarande inte har bestämt är vilka skor jag ska starta med och vilka som ska läggas som "backup" i dropbagen. Anledningen till detta är att jag är är osäker på hur underlaget är. Vad jag kommer ihåg av banan är det en salig blandning och vet inte riktigt än vilka skor som kommer göra sig bästa. Valet står mellan, S-lab Sense 4 Ultra SG eller S-lab X-series. Skillnaden är ganska markant mellan skorna om man ser till sulan, de ena har kraftig dubbar för svår terräng och de andra är mer lämpade för det Salomon kallar Citytrail. Ska kolla om jag kan luska ut lite information om hur lederna ser ut just nu.

Hur än det blir ska det bli otroligt roligt att springa, kommer stå med ett leende kl. 08:00 i Skatås på lördag.

Inga kommentarer

Använder Blogger.