2 veckor sen och starkare än på länge.

Nu är det cirka 2 veckor sen jag fick min kortisonspruta. Förhoppningarna var otroligt höga då jag vet att vissa som fått kortison injicerat blir av med smärtan nästan omgående. I mitt fall blev det lite tvärtom, hade initialt mer ont än innan.
Provade på söndagen att köra lite distans (6 km) och detta gick sådär. Detta tog hårt på psyket då jag hade hoppats på ett mirakel. Tack vare detta misslyckande och lite råd på vägen från olika människor valde jag att vila mig från träning som belastar hamstring i 2 veckor initialt. Istället har det blivit mycket crosstrainer på gymmet samt styrka. På styrkefronten var det längesedan jag kände mig så stark som jag gör just nu. Har fått ihop 13 Military Fitness pass än så länge . Mestadels Crosstraining Indoor 60/80 min. som är en form av stationsträning med stor variation.
Genomförda Military Fitness pass.

Crosstrainer är troligtvis ett mycket bra komplement till löpning men oj vad tråkigt det är. Än så länge har jag kommit upp i 64 min som mest och det var en pina. Läste på jogg.se att det finns folk som drar långpass (2 h 30 min) på crosstrainer. Riktigt imponerande, det pannbenet har jag inte just nu.

Exakt denna crosstrainer står på gymmet.


Träning de senaste 2 veckorna.
Däremot saknas det lite pass i ovan bild och det är mina senaste löptest eller vad man kan kalla det. I torsdags, exakt 2 veckor efter kortisonet, valde jag att springa lite lätt bara för att testa. Det kändes OK, bättre än för 2 veckor sedan men absolut inte utan känningar.
Att ökat successivt kan jag, men har svårt att ta små steg och det har straffat sig. Men nu återfinns ett lugnt i mig och jag har accepterat att detta kommer ta dit.
Jag kommer ha många år framför mig som löpare när jag väl är tillbaka.

Denna veckans test


Inga kommentarer

Använder Blogger.