Ofrivillig vila i fyra dagar.

Nyss hemkommen efter det jobbigaste Crosstraining Indoor passet jag kört i Bunkern.
Berodde det på upplägget eller på att detta var det första träningspasset sen i tisdags?

Allt började i söndags då vi märkte att barnen inte åt som de brukar. Speciellt inte när det serverades deras älsklingsmat, hemmagjord pizza med mycket oliver på. De pigga och glad som alltid under måndagen och tisdagen förutom att de inte åt som de brukar. Opedagogiskt som man var man irriterad på barnen då de inte åt den mat vi lagat och sa att det är lika bra vi slutar laga mat om de inte ska äta. Ofta skyndar mig sen hem från jobbet som att kunna ha maten på borden vid 17:00. På onsdagen kom bytet, barnen vräkte i sig mat men jag och frun fick orolig mage, illamående och ingen matlust. Detta gjorde att ångestkänslorna sköljde över mig med tanke på vad vi sagt till våra underbara barn.
Mådde redan bättre på fredagen men det var inte förrän idag jag kände mig redo för träning.

Sen sist har jag tränat på som bara den om vi bortser från de senaste 4 dagarna. Trippelpass 2 måndagar i rad plus rehab. Dubbelpass tisdag, onsdag plus rehab. Sen enkelpass torsdag, fredag och söndag. Fick även in ett Crosstraining pass hemma med frun förra lördagen. En skön blandning av kondition och styrka. Det enda som jag saknar är långa pass. Mitt längsta konditionspass är på 60 min. Har tyvärr svårt att få ihop längre innan jobbet.


Dagens pass var helt uppbyggt på Tabata intervaller, dvs. 8x20 sekunders hårt arbete med 10 sekunders vila. Först hoppade vi på serie 1 och det blir 2 gånger på varje övning, sen 1 minuts vila innan det var dags för serie 2 osv. Vi körde detta 9 gånger, varje set 3 gånger, med 1 minuts vila efter varje omgång samt 2 minuter setvila. 
Som alltid startade vi uppvärmning och en "starter" som idag var Kettlebell Burpees

Tabata serie 1:                             
  • Armhävningar                     
  • Djupa knäböj med hopp
  • Plankan med hopp
  • Mountain climb
Tabata serie 2:                             
  • KB  2-handssving                    
  • KB knäböj
  • KB fällkniven
  • KB triceps
Tabata serie 3:
  • Höga knän                
  • Plankan med atlet hopp
  • Pansarvagnen
  • Diamant armhävningar
Mitt Let´s Deal erbjudande håller på att ta slut hos Military Fitness Bunkern och jag funderar starkt på att fortsätta. Finns flera olika anledningar, men den största är att jag inte ser mig själv i löparspåret inom kort. Sen tror jag att en av anledningarna till att jag skadade mig är avsaknaden av alternativträningen. Tyvärr har jag tendensen att bli manisk när jag gillar något och då glömmer eller tränger jag undan annat. Den sista är att jag verkligen gillar träningen som bedrivs där.

Funderar även på att anmäla mig till nästa Superpass, dvs. 3 timmars. Kanske det närmaste ett långpass jag kommer.

Den som lever får se.



Inga kommentarer

Använder Blogger.