Bara att vänta och se.

Nu har jag fått min kortisonspruta i kroppen. Ingångshålet ligger precis under sätet och in mot ljumsken.
Trodde det skulle göra mer ont än det gjorde, var mest en obehagskänsla när han stack och sprutade in kortisonet. Tittar man på bilden nedan kan man få en aning om var kortisonet sprutades in, där pilen pekar på gluteal fold fast mer in mot ljumsken. 
Finns en anledning till denna animerade bild istället för en verklig.
Råden jag fick var att avstå från fysisk aktvitet i minst 24 timmar då han satte in sprutan utan ultraljud och det kan finnas en risk att han gick på ett kärl och då kan blödningen bli större om man anstränger sig i närtid.
Sen meddela han mig att kortison kan ta upp till 6 veckor att verka. Så nu är det bara att vänta, hålla tummarna och hoppas på det bästa.
Fick även rådet av en annan läkare att vila initialt i alla fall 2 veckor och det ska jag göra. Inte hel vila, utan kommer köra på med lite rehab och alternativträning; crosstrainer, military fitness, spinning. Men första testet i form av löpning kommer jag att skjuta på.

Gjorde även lite annat nyttigt nu när det var helg. 
Vintern har äntligen kommit till södra Sverige så det var tid nog att dubba skor. I år fick mina Brooks Puregrit 2 äran att vara dubbskor, de passar bra till detta ändamål då de är terrängskor med breda platsdubbar under. Satte in mina Best Grip just i några av dessa dubbar, 4 bak och 6 fram i varje sko.
Nydubbade
Passade också på att konvertera min Spotifylista till MP3-format då jag aldrig springer med telefon utan alltid med en Sansa Clip+. Detta görs väldigt enkelt med en Streaming Audio Converter. Det är bara att sätta på "record" och sen sätter man på den musiken man vill konvertera. En mapp skapas där alla MP3-filer samlas. 

Inga kommentarer

Använder Blogger.