Väntande Superpass för en nikotinfri man.


Nu har det gått över 3 dagar sen jag tog min sista nikotinfyllda snus. Har vid ett par tillfällen tjuvat nikotinfritt snus för att dämpa det värsta suget. Trodde att det skulle vara värre att sluta än det varit, det kan också vara så att denna gången är det jag som vill sluta och ingen annan. Men visst har jag känt mig orolig i kroppen, svettats lite, tyckt att kaffet smakat skit, somnat på soffan vid 21 varje kväll m.m.
Har använt knäckebröd, tuggummi och annat "nyttigt" snacks använder jag mig som attribut då suget sätter in som mest. Laddade även ner en app som kan ge lite mer motivation den talar om hur länge exakt du varit nikotinfri samt hur mycket pengar du sparat.
Sluta röka och snusa app.
Hoppas nu att detta håller i sig och att jag inte faller in i skiten igen.

Jag gick steget fullt ut vad det gäller Military Fitness och köpte ett årskort med tillgång till Bunkern även utanför de schemalagda passen. Tror detta blir bra även om jag kan ta upp löpningen under året så måste jag köra styrketräning.
Har även märkt viktmässigt att jag inte springer lika mycket nu som innan även om viss konditionsträning genomförs i form av spinning och crosstrainer så har jag börjar bygga muskler på överkroppen som inte fanns innan. Senast jag tittade låg jag fyra-fem kilo plus mot vad jag vägde i augusti förra året.

Vecka 9 blev som vanligt nu en bra vecka och vecka 10 fortlöper i samma spår:


I helgen väntar Military Fitness Bunkern Superpass, dvs. 3 timmars härlig träning i sträck. På länken kan man se hur upplägget kommer att vara. Kommer bli riktigt skoj och förhoppningsvis är jag helt slut efter.



Återkommer med mer reflektion efter helgens pass.

Inga kommentarer

Använder Blogger.