Spin of Hope.

Igår fick jag hoppa in och stötta Military Fitness "Bunkern" som hade köpt en spinningcykel till förmån för Spin of Hope. Trodde jag tackade jag till 1 timmes spinning men det slutade med ett dubbelpass, dvs. ett 2 timmars spinningpass med knappt 4 minuters vila i mellan.

Alla spinningcyklar i lokalen.
Cykeln dagen till ära
 Cykeln stod uppställt på Träningsmagasinet i Kungälv. Konceptet går enkelt ut på att anläggningar anmäler sig till att bidra med lokaler, event och instruktörer sen är det upp till företag, privatpersoner, kompisgäng etc. att köpa en eller flera spinningcyklar som ska hållas igång. mellan 07:00-19:00, dvs. i 12 timmar.
Det var riktigt bra stämning i lokalen och instruktörer höll igång alla riktigt bra.
Jag var riktigt trött efter första timmen och orkade inte riktig få upp pulsen så högt som jag ville den andra timmen. Även om inte pulsen var hög var det otroligt jobbigt och mina ben blev stumma som bara den.

Ganska fräsch efter passet.
Veckan till ära avslutas med ett riktigt bra och otroligt jobbigt pass i Bunkern enligt följande:
  • Uppvärmning
  • Starter, utfallsteg med KB på rak arm
  • Pass (så många varv som möjligt på 40 min.)
    • 30 st. 2 handsving KB
    • 30 st. Dips
    • 30 st. Armhävningar
    • 30 st. Sumolyft KB
    • 30 st. Knä till armbåge (som chins men knäna ska upp till armbågarna)
    • 400 m Löpning i skogen.
  • Finisher, Intervaller fram och tillbaka på sågspån.
Älskar denna sortens pass då man kör mot sig själv men det tävlingsdjävulen kommer ändå fram och man vill såklart mer varv än de andra. Var verkligen helt slut efter passet.

Dips
Nu lägger jag ännu en vecka till händelserna och summerar den som en av de bättre detta året. 
2 intervallpass på spinningcykel, 4 crosstrainer pass, 4 Military Fitness pass och sista men inte minst 2 timmars lördagsspinning.

 


Inga kommentarer

Använder Blogger.