Distriktsrekord 100 km landsväg

Denna träningsvecka avslutades på bästa sätt, gemensamt långpass med några Solvikingar i kallt men underbart väder. Solen log åt oss nästan hela rundan. Detta var mitt första planerade långpass sen återkomsten om man bortser från förra fredagens tävling.
När jag ändå var förbi Skatås och Solvikingarnas klubbstuga passade jag på att hämta mitt diplom som bevisar att jag var och är fortfarande innehavare av distriktsrekordet på 100 km landsväg i Göteborg (Västra Götaland?). Det var nere i Lund 2013, Lejonbragden, jag sprang på 7:32:16. Banan i Lund är ingen lätt bana, väldigt utsatt för blåst samt inte så upplyftande. Mestadels springs den genom bostads, industri och studentområden som är tomma på folk under helgerna. 
Bestämmer jag mig för att göra en satsning på ultra och 100 km finns det stor chans att detta rekordet ryker. När jag bröt i Stockholm hade jag snittat 4:15 min/km hela vägen vilket hade gett en sluttid på 7:05:00.



Annars har jag kört på som innan en blandning mellan Military Fitness, löpning, rehab och crosstrainer.

Måndag 19/1:
  • Morgondistans (kl.05:48) innan jobbet 13,7 km snittfart 4:21 min/km. 
  • Military Fitness Crosstraining indoor 60 min.
Tisdag 29/1:
  • Military Fitness Crosstraining indoor 80 min.
Onsdag 21/1:
  • Morgon intervaller (kl.05:59) 5x1 km@3:20 min/km samt 1x1 km@3:15 min/km med 1 minuts ståvila på löpband (Stenebygården). 3,5 km uppvärmning + 3,5 km nedvarvning gav 13 km totalt.
Torsdag 22/1:
  • Morgondistans (kl.05:53) innan jobbet 14 km snittfart 4:19 min/km. 
Fredag 23/1:
  • Snabbdistans 10 km@3:45 med 2 km uppvärmning och 2 km nedvarvning, totalt 14 km på löpband (Stenebygården).
Lördag 10/1:
  • Rehab 40 min med uppvärmning 2,6 km och nedvervning 2,6 km.
  • Crosstrainer 60 min.
Söndag 11/1:
  • Långpass 27,45 km med en snittfart på 5:01 min/km.
Hann även anmäla mig till ett lopp jag sneglat på lite på, Soteleden Terräng Marathon. Loppets 250 platser tog slut på 48 timmar. Så klart anmälde jag mig till den längsta, 44 km.

Inga kommentarer

Använder Blogger.