Alternativ träning istället för långpass.

Då jag fortfarande kör rehab och bestämd mig att skynda långsamt har jag satt en gräns vid runt 80 km per vecka tills dess att jag träffat min sjukgymnast igen (6 februari).
I och med att jag efter lördagens pass var uppe i 77 km hoppade jag över alla planer på någon längre löpning idag, söndag. Istället blev det ett dubbelpass med alternativ träning, först ett 80 (85) min Crosstraining Indoor pass i Bunkern och efter barnen lagt sig ställde jag mig på vår crosstrainer i 60 min framför serien Gotham.


Crosstrainer är ingen lek.

Pink is the new orange














Har införskaffat mig ett par tåstrumpor
,Injinji,  för första gången och de är
 hur sköna som helst. Ny favorit.
För att få till mina framtida långpass på helgerna blir det till att stiga upp tidigt. Min son, 7 år, provade att träna fotboll för ungefär 1,5 år sen men han var inte tillräckligt intresserad då. Men igår, lördag, provade han på det igen och han gillade det otroligt mycket. Det första han sa till mig efter träningen var, "jag vill fortsätta, det var jätteroligt". Träningarna är kl. 09:00 på lördagar. Så som inte detta skulle vara nog läste vi att de startat forbollslekis för barn födda 2009 och 2010. Vi frågade dottern, 4 år, som dansar med Funky Kidz om hon ville prova på och det ville hon. Så det var bara att ta sig upp idag också då dessa träningar är 09:00 på söndagar. Så roligt att se deras leenden när de sprang runt på planen och kämpade. Den ena som Messi och den andra som Ronaldo.

Veckan 5 som nu är över sammanfattas:

Måndag 26/1:
  • Rehab 40 min med uppvärmning 2,2 km.
  • Military Fitness Crosstraining indoor 60 min.
Tisdag 27/1:
  • Distans 18 km snittfart 4:09 min/km.
Onsdag 28/1:
  • Morgon intervaller (kl.05:56) 7x1 km@3:20 min/km med 1 minuts ståvila på löpband (Stenebygården). 3,5 km uppvärmning + 3,5 km nedvarvning gav 14 km totalt.
  • Military Fitness Crosstraining indoor 60 min.
Torsdag 29/1:
  • Morgondistans (kl.05:49) innan jobbet 14 km snittfart 4:23 min/km. 
Fredag 30/1:
  • Backpass på löpband 12,3 km, alla intervaller @3:45 min/km. Tanken var att köra ett annat pass än det blev. Anledningen är att jag programmerade klockan fel. Se passet här.
Lördag 31/1:
  • Rehab 40 min med uppvärmning 1,5 km och nedvervning 1,5km.
  • Distans 14 km snittfart 4:00 min/km.
Söndag 1/2:
  • Military Fitness Crosstraining indoor 80(85) min med 1,5 km uppvärmning och 1,5 km nedvarvning.
  • Crosstrainer 60 min
Totalt blev det:







Nu får vi se vad den kommande veckan kan ge oss mer än kyla. Prognosen säger att vi kommer få till kallt i Göteborg.



Inga kommentarer

Använder Blogger.