Surdeg alla dagar i veckan.

För cirka 5 år sen när jag var föräldraledig med vårt första barn fick jag upp ögonen för surdeg och brödbakning. Sen dess har jag hållit i det och fortfarande bakas det frekvent hemma i kedjehuset.
Igår söndag blev det fem nya limpor varar två stycken 60 cm bröd. Detta bröd är ganska sött och passar utmärkt som tilltugg till grytor.


I fredags var jag hos sjukgymnast och blev så gott som friskförklarad, det vill säga ingen ny tid bokades. Jag ska däremot få ett allmänt program som ska genomföras varje vecka framöver, inget specifikt för min gamla skada.

Denna vecka har bjudit på ganska stora kontraster när det gäller väder och vind.

Måndag 2/2 - kallt, snö och is.
Lördag 7/2 - varmt, barmark.














Som vanligt just nu har jag haft en bra vecka när det kommer till träning:

Måndag 2/2:
  • Distans 14 km snittfart 4:13 min/km.
Tisdag 3/2:
  • Intervaller 7x1 km@3:20 min/km + 1 km@3:15 min/km med 1 minuts ståvila på löpband (Stenebygården). 3 km uppvärmning + 3 km nedvarvning gav 14 km totalt.
  • Military Fitness Crosstraining indoor 60 min.
Onsdag 4/2:
  • Distans 12 km snittfart 4:08 min/km.
  • Rehab 40 min med uppvärmning 2,1 km och nedvarvning 2,1 km.
Torsdag 5/2:
  • Cirkelträning 45 min.. 
Fredag 6/2:
  • Backpass på löpband (Stenebygården) 13,2 km, alla intervaller @3:45 min/km. Äntligen fick jag till hela passet. Se det här.
  • Rehab 50 min hos Elitrehab.
Lördag 7/2:
  • Distans 16,1 km snittfart 4:06 min/km.
Söndag 8/2:
  • Military Fitness Crosstraining indoor 80 min.
  • Distans 14 km snittfart 4:11 min/km.
Kanske skulle man våga lägga in ett långpass som en del i planeringen från och med nu?

Bild: runnersworld.se



Inga kommentarer

Använder Blogger.