Första vinsten för året.

Äntligen kom första vinsten för året efter två stycken silverplatser. Vilket ger placerings-raden 2-2-1 än så för 2015. Vinsten kom i det för mig nya loppet Edsvidsleden Trailrun på 14 km. Som det låter springer man på Edsvidsleden i Trollhättan. Detta visade sig vara ett helt fantastiskt lopp med en underbar arrangör, Aktiv Öresjö. Loppet är, hör och häpna, gratis men ändå bjuds det friskt på mat och dryck, goodiebags och priser efter loppet.
Racereport kommer komma under veckan.

Foto: Erik Broberg

På väg till mål. Foto: Privat

Detta var det medtävlande såg av mig:-). Foto: Privat

Lite trött var man allt efter målgång. Foto: Privat



Utöver denna vinst är jag väldigt nöjd med veckan som gått, en bra blandning av snabbt, lugnt, asfalt, grus och trail.

Måndag 9/3:
  • Morgondistans (kl.05:51) 14 km snittfart 3:59 min/km.
Tisdag 10/3:
  • Styrka 50 min
  • Distans 11 km snittfart 4:10 min/km, i Hisingsparken.
Onsdag 11/3:
  • Trail 14,1 km snittfart 4:37 min/km, i och runt Hisingsparken.
Torsdag 12/3:
  • Distans 16,1 km snittfart 4:07 min/km.
Fredag 13/3:
  • Morgondistans (kl.05:43) 9 km snittfart 3:59 min/km.
  • Trail 9 km snittfart 5:13 min/km i och runt Hisingsparken.
Lördag 14/3:
  • Lugn distans 8,3 km snittfart 4:20 min/km.
Söndag 15/3:
  • Tävling, Edsviksleden Trailrun 14 km snittfart 4:18 min/km. Plats: 1.
  • Återhämtningsdistans 10,2 km snittfart 4:45 min/km.
Nu väntar vardagen igen:-)

Inga kommentarer

Använder Blogger.