Vinnarna är Bunkern Boys!

Illustration av Peter Öster
I flera veckor har det pågått ett krig på sociala medier mellan två tillsynes kompisgäng från Military Fitness Bunkern. Det har handlat om att Team Bunkern utmanat, förlöjligat och hetsat gänget Bunkern Boys, där jag är en av tre medlemmar. Vi i Bunkern Boys har hållit oss avvaktande och tagit detta hetsande som ved till brasan. I lördags var det upp till bevis för båda laget att visa vad de går för i Bootcamp Challenge 5k 100 Obstacle Run i Stenungsund. Tyvärr startade vi olika klasser, Team 3 Herr (Bunkern Boys) respektive Team 3 Mixed (Team Bunkern) så det var tiden som skulle visa vilka som är bäst. Laddade som tusan stod Bunkern Boys på startlinjen och Team Bunkern kunde bara se på när vi drog iväg. Det är svårt att återberätta de över 100 hinderna som banan bjöd på men denna film visar hur det såg ut för oss tävlande (av Sebastian Göthman).


Vi körde på bra hela banan och det var många hinder som sagt, över 103 st. Det är egentligen bara ett som etsat sig fast i minnet, den 70 meter långa krypningen på stranden. Den var hemsk helt enkelt. Att 70 meter kan vara så långt. Vi höll tätt ihop hela resan igenom och pushade varandra till max och detta gav oss en sluttid på cirka 34:44 (min tid).

Precis i början. Foto: Hanna Brants
Mitt i kärret, kallt och djupt. Fota: Hanna Brants
Bunkern Boys efter målgång. Foto: Okänd
Vinnarna i Team 3 Herr. Foto: Sebastian Göthman
Pris utdelning. Foto: Okänd.
Bunkern Boys med guld runt halsen. Foto: Hanna Brants
Så här ser benen ut efter. Foto: Privat

Hur gick det då för Team Bunkern? Jo, de gjorde en mycket bra tävling men det räckte inte detta år. De kom in på 39:40 och fick se sig slagna med nästan 5 minuter.

Hann även med lite annat veckan som gick:

Måndag 23/3:
  • VILA
Tisdag 24/3:
  • Distans 5,8 km snittfart 4:11 min/km.
  • Progressiv löpning 12 km, 4:46 till 3:31 min/km. 3,2 km nedvarvning. Totalt: 15.2 km.
Onsdag 25/3:
  • Distans 19 km snittfart 4:13 min/km.
Torsdag 26/3:
  • 2 km uppvärmning samt 40 min styrketräning.
Fredag 27/3:
  • Morgondistans (kl. 05:24) 7,2 km snittfart 4:39 min/km
  • Progressiv löpning 15 km, 4:34 till 3:25 min/km.
Lördag 28/3:
  • Bootcamp Challenge 5k 100 Obstacle Run. Vinst!!!
Söndag 29/3:
  • Långpass 31 km, snittfart 4:25 min/km.

Inga kommentarer

Använder Blogger.