Förberedelserna är i full gång.

Imorgon ger jag mig ut på kanske årets tuffaste lopp, Kullamannen Ultra. Banan är cirka 66 km lång och innefattar cirka 3000 positiva höjdmeter. Detta kommer bli en upplevelse. Har bara hört positivt om loppet och dess omgivning som ska vara fantastiska.


Tävling utstyrseln klar.
Sista passet igår. 10 lätta km på löpbandet.
Förberedelserna är som sagt fullt igång. Vädret är lite lurigt just nu och 10 graders känns oftast mer som 0 kan jag tycka. Med tanke på att vi även startar klockan 07:00 imorgon så kommer det vara kallt vid starten och säkert bli lite varmare under tiden vi är ute på banan.

 Vad har jag då för förväntningar? Jo, jag ska njuta så mycket jag kan men ni som känner mig vet att för mig gäller allt eller inget. Hur långt det räcker vet vi imorgon någon gång mellan 12-13.

För inspiration titta på filmen nedan:


Kullamannen from Kullamannen on Vimeo.

Man kan följa loppet eller rättare sagt utvalda löpare genom appen Race One, ladda mer den här för Android och här för Iphone/Ipad. Därefter öppnar ni appen och väljer vilket lopp ni vill följa. Sen kommer det upp en lista på deltagarna i det loppet. Välj den personen ni vill följa genom att trycka på plus. Man kan då även genom appen meddela personen att nu följer jag dig. Allt för att sätta lite mer press på deltagaren.

Nu blir det snart lunch och sen bär det av ner mot Mölle. Idag blir det löparmiddag på Grand Hotel och säkert lite spaning då loppeta The Dark Side, 8 km, går av stapeln idag. Hela programmet för helgen hittar ni här.

Inga kommentarer

Använder Blogger.