Den sjuka har bara en önskan!


Just detta brukar min fru säga de få gånger hon känner sig dålig och jag brukar bara rycka lite på axlarna. Förra veckan var det min tur att bli sjuk. Det började lite i onsdags och eskalerade mot fredagen. Vid lunch på fredagen begav jag mig hemåt från jobbet och det tog inte många minuter innan jag låg i sängen och sov. Så gott som helt utslagen med ont i hela kroppen och en förkylning utan dess like. I detta tillstånd fick jag erfara att orden ovan är sanna för den sjuke. I och med mitt tillstånd de senaste dagarna har det inte blivit någon form av träning sen i tisdags.
Min fru sa till mig att det kan vara bra med vila. Då sa jag att löparens värld är vila planerad och detta är ingen vila utan ett ofrivilligt uppehåll:-).

Men nu är jag frisk igen och hoppas på bra träning i jul/nyår så året kan avslutas på bästa sätt.

Tyvärr fick jag och min polare inga platser till Berlin Marathon utan vi för planera för en annan höstmaraton. Sneglar lite mot Frankfurt.

Avslutar detta inlägg med en film från en av förra årets första tävlingar, Edsvilsledens Trailrun i Trollhättan. Julius som filmar sprang med kameran under loppet och ledde första 2-3 kilometerna innan jag sprang om. Sen sprang jag tyvärr fel vid ett tillfälle (som flera gånger under 2015) och väl på banan igen stötte jag på Julius igen.

Inga kommentarer

Använder Blogger.