Inte bara kilometerna som räknas.

Att det inte är farligt att bygga muskler under vintern är något jag försökt få in i mig länge. Det gäller att bygga rätt muskler, för mig gäller det att stärka upp speciellt mina baksidor efter som de bråkat med mig innan.

Annars känns det skönt att inte några tävlingar just nu utan att jag bara kan träna på utan att behöva ta hänsyn.
Några tävlingar har jag redan bokat mig för nästa år:
  • Soteledens Terräng Marathon, revansch från årets felspring. Fick en VIP-biljett.
  • Seedningsloppet Göteborg, behöver ha en tid för att seeda mig till loppet under.
  • Göteborgsvarvet, sist jag sprang var 2013.
  • BUM +50 miles. Har blivit en tradition.
Sen skulle jag vilja springa en mara innan sommaren för att testa formen eventuellt inför en höstmara i Tyskland.

Godbitar som nedan kan man inte få för mycket av och det tackar jag för.





Något som tyvärr är klart redan är att jag inte kommer springa för Salomon nästa år. Fick frågan och det lockade mig oerhört mycket att fortsätta med detta grymma samarbete även nästa år men tyvärr fungerade det inte personligt för mig. Vill såklart tacka för detta fantastiska år med Salomon. Jag har fått sprungit tävlingar som jag aldrig deltagit i annars och haft riktigt bra support av Salomon och speciellt Erik. Vill mest framhäva Erik Ahlström, denna legend,  som är en otrolig glädjespridare och eldsjäl när det gäller trail löpning.

Spontant tror jag att det kommer bli mer fartträning i år men kommer absolut även återfinnas på startlinje på diverse trail och ultra tävlingar. Men att klara en maraton under 2:40 ligger högt på önskelistan.

v.46 fick jag ihop cirka 103 km fördelat på 6 dagar. Det är det mesta jag sprungit sen v.22.
Efter det har jag minskat på mängden och kört minst 1 styrkepass a 60 min i veckan.
v.47 107 km, i styrkepass
v.48 64 km, 1 styrkepass
v.49 84 km, 1 styrkepass
v.50 64 km, 2 styrkepass

Vädret i Kungälv har verkligen skiftat och vi har haft ganska milt väder fram tills denna veckan då en försmak av vintern kom till oss. Men kallt väder är inget hinder för löpning.

Nedan följer en kavalkad av bilder från hösten.


Inga kommentarer

Använder Blogger.