Ser ljuset i tunnel

Det verkar som att mitt avbrott i helgen gjordes rätt tid. Både låret och ryggen börjar kännas bättre. Startade med en gång i lördags med egen behandling, voltaren och massage samt rörlighetsövningar. Samma i söndags. Både på måndag/tisdag har jag fått massage och fortsatt med min egen behandling. Efter sista behandling i tisdags kände jag att det började släppa.
Igår ville jag därför testa att springa. Stack ut på morgonen innan jobbet och tog för mig en ny slinga (den gröna) i Hisingsparken. Roligt att man kan hitta en ny slinga i ett område man sprungit i konstant under 3-4 år. Hälften terräng och hälften motionsspår. Det gick riktigt bra och det var en glad och lycklig Patrik som kom in efter 15 km löpning.


Även om detta test gick bra ska jag ta det ganska lugnt denna vecka.


Inte långt kvar till SM nu. Hotell bokat, support klar, barnvakt är fixad, bil är lånad (nyare, snabbare, snyggare). Längtar med spänning.


Inga kommentarer

Använder Blogger.