Håller tummarna inför SM.

SM närmar sig med stormsteg, bara 5 dagar kvar nu till starten den 4:e augusti.
Tyvärr känner jag mig inte helt okej än i låret, får en känsla som liknar ischias efter ca 15 km. Sen kan den försvinna och komma tillbaka ett par gånger. Det gör inte så ont att jag måste avbryta men tillräckligt ont för att jag ska oroa mig lite.
Just nu kör jag stenhårt på rehab men har inte slutat springa. Tror att kontrollerat aktivitet bara kan stimulera läkning, är helt emot vila om man nu inte har skelettskador. Rehaben består av massage (varit hos massör), stretching av Piriformis som troligtvis är boven i dramat flera gånger per dag, styrkeövningar (draken, höftlyft, benböj samt utfallssteg), foam rolling på låret samt det värsta eller bästa av allt golfball rolling. Voltarensalvan får också jobba några gånger per dag.
Boven
Att bara rulla på en golfboll med rumpan gör inte så ont, men när jag väl hittat en punkt som är irriterad släpper jag all min tyngd ner på denna punkt och detta gör fruktansvärt ont.
Denna hoppas vi kan göra underverk.
Tycker att det känns bättre dag för dag och hoppas verkligen att det känns OK på startlinjen.

Att jag inte ska ge allt är jag inte rädd för, allt eller inget är det som gäller för mig. Söndagslöpning kommer jag aldrig utöva på tävling.

Även om jag har haft ont har jag fått ihop ett par km sen sist:
  • Torsdag: 16,2 km 1:10:09 4:20 min/km
    • Bra känsla.
  • Fredag: 16,6 km 1:12:52 4:24 min/km
    • Efter 2 dagar med god mat och dryck blev det ett kvällspass.
  • Lördag: 21.5 km 1:35:04 4:25 min/km
    • Skön kvällsdistans.
  • Söndag: 14:1 km 1:00:44 4:19 min/km
    • Bättre i låret efter rehab.
  • Måndag: Rehab
    • La in styrkeövningar också.
  • Tisdag: 13,1 km 53:18 4:04 min/km
    • Lite snabbare distans, märker av avsaknaden av intervaller.
På fredag åker jag och min support till lika fru upp till Stockholm. Detta ska bli trevligt ur flera synvinklar, så klart ser jag fram emot att ha henne vid min sida under loppet men det är också första gången vi är iväg två nätter från vara underbara barn. Nu verkar det bli varmt och gott på söndag ute på Djurgården. Även om det är många dagar kvar tror jag inte det blir så mycket svalare. Har fått lägga om min ursprungliga plan angående support lite. Viktigaste uppgiften för frun blir att tvinga i mig vätska och salt även om jag inte vill eller känner för det.
Roligt är också att loppet kommer sändas live med kommentatorer från 12:30-17:30 på Stockholm Ultras och Marathons hemsida. Efter kl. 17:30 kan målgång och varvning ses till kl. 20:30.









    Inga kommentarer

    Använder Blogger.