Njuter av sommaren.

Som förväntat hade vi en underbar tid på Astrid Lindgrens Värld. Prognosen sa att vädret skulle bli helt okej på måndagen och riktigt fint på tisdagen, detta stämde bra då måndagens väder var okej, cirka 20 grader och växlande molnighet. Tisdagen däremot blev varmare än förväntat, måste ha varit kring 28 grader och solen sken hela dagen. Måste erkänna att det var lite väl varmt ibland. Alla var verkligheten nöjda med denna resa, barn som vuxna.
På en resa som detta kommer löpningen i andra eller tredje hand. Efter en ganska sen kväll med mycket trevligt sällskap, god mat och dryck fick jag upp min kropp kl. 06.20 för ett löppass. Första kilometern var ganska jobbig med sen flöt det på bra. Med tanke avsaknaden av rekning på bra löparspår i Vimmerby blev det lite runt och runt i stadskärnan. Fick ändå ihop cirka 15 km.

Onsdagens pass blev ett lite snabbare distanspass:
Torsdagen har tillbringats på stranden ihop med vänner på Tjörn. Helt fantastiskt vad det. Alla var bara lyckliga och glada. Vi badade, solade, fiskade krabbor och jag var till och med så avslappnad att jag slumrade till en stund på magen. Detta syns nu i form av bra färg på ryggen.
Blev en fin rand efter badshortsen:-)

Efter en god middag åkte vi sakta hemåt. Hann med  ett distanspass även om klockan blev mycket innan vi kommit hem och allt var uppackat. 

Nyss hemkommen.

Som ni märker blir det mycket distans för mig just nu. Vågar inte riktigt än trycka på, även om vissa av passen har bra fart väntar jag med intervaller. Förhoppningsvis kommer jag få till några intervaller nästa vecka i Danmark. 

SM kommer närmare och det blev inte mindre påtagligt när startbeviset damp ner i brevlådan. Jag ser verkligen fram emot detta evenemang. 

Får se om det hinns med med någon pass imorgon. Det är mycket som ska förberedas inför resan till Danmark samt att imorgon ska vi även på konsert. Min förhoppning är i alla fall att minst ett långpass ska jag ha klarat av innan veckan är slut.


Inga kommentarer

Använder Blogger.