Den sjuke (skadade) har bara en önskan.

"Den friska har många önskningar, men det sjuke har bara en." 

Just detta ordspråk brukar min fru slänga med de tillfällen hon är sjuk (väldigt sällan ska påpekas). Detta stämmer bra in på mig just nu. Såklart finns det mycket jag önskar mig i det dagliga livet så som hälsa till mina nära och kära med mera. Men ur ett idrottsperspektiv finns det just nu bara en önskan, att bli frisk och kunna springa igen.
Kör min rehab just nu varje dag som jag fick beordrat till mig. Har även som planerat kommit igång denna veckan med lite alternativträning, så som spinning och cirkelträning. I och med detta har jag märkt att jag varken är en cyklist eller van vid att köra styrka.
Efter cirkelträningen i måndags hade jag riktigt bra träningsvärk i överkroppen. Tisdagens spinning var hemsk, mjölksyran bara sprutade ut i bena. Hoppas kunna köra så här ett tag och även kanske lägga in lite löpning samt intervaller på spinningcykel eller crosstrainer. Problemet är bara att jag tycker det är så tråkigt. Dagens tio minuters uppvärmning på crosstrainern räckte för att bli uttråkad. Men jag får ta mig i kragen och försöka köra ändå.

I allt elände lyckades jag knipa åt mig en av de eftertraktade platserna till AXA Fjällmaraton, nu hoppas vi inte bara att det krockar med SM nästa år.
SM på 100 km nästa år ska arrangeras av Hälle IF med säte i Ljungskile och om ryktena stämmer kommer det att hållas ute vid Pinifarinas bilfabrik, samma tävlingsområde som för Persmilen. Om jag inte minns fel är Persmilen 2 varv på en 5 km testbana, väldigt plan och snabb. Bra eller dåligt för en ultra? Själv gillar jag när det finns lite kupering på så steget inte förblir detsamma hela tiden.
Andra tävlingar som jag sneglat åt är Hornindal Rundt som verkar vara ett vackert lopp. Även Ultrabirken som verkar ersätta Kristins Runde.
Är bara i planerings stadiet än, men några äventyr ska jag nog hitta på.

Inga kommentarer

Använder Blogger.