Rehabvecka 1

Just nu är det inte mycket intressant som händer på löparfronten.
Har sen i måndags startat med mitt tänkta upplägg när det kommer till rehab. Så tur var fick jag inte löparförbud utan fartförbud. Sen är också längden på passen begränsade, springa 4-5 mil i låg fart förbättrar säkert inte min rehabilitering. Men så här har veckan sett ut:

Måndag: 5 km, rehab, 3 km, rörelseövningar
Tisdag: 3 km, rehab, 3 km, core
Onsdag: 3 km, rehab, 3 km
Torsdag: 5 km, rehab, 5 km, styrka
Fredag: rehab (hällregn hela dagen)
Lördag: rehab (firande av läder-bröllop)
Söndag: 7 km, rehab, 3 km, stretch/rörelseövningar

Kommer att fortsätta med detta upplägget även de kommande veckorna, men då även lägga in lite alternativ pulsträning. De pass, spinning/cirkelträning/bodypump, som jobbet erbjuder startar i nästa vecka och jag ska försöka vara med på så många som möjligt. Sen kan det tänkas att jag kommer successivt öka längden på de km jag springer innan och efter rehab-övningarna.

Egna tapas för att fira läder
Creme Brulee till efterrätt
















Jag beställde även ett par nya "ultra" skor i ren besvikelse efter SM och med det faktum att jag blev tvungen att byta skor under loppet. Kikade åt Nike Lunarglide som var min första maraton-sko (2:57). Har haft två par Lunarglide +2 och gillade dem mycket. Nu är det Lunarglide +5 som gäller, men jag hittade ett par billiga Lunarglide +4 på nätet och slog till. Färgen såg ut att kunna matcha mina tävlingskläder (orange).

Men när jag packade upp skorna märkte jag att, visst de var orangea men någon form av extrem neon-orange som troligtvis är självlysande i mörker. Provade dem för första gången i torsdags och de var sköna men de syns om man säger så.







Inga kommentarer

Använder Blogger.